Midweektoertocht

Plaats gevonden op:
zondag, 18 april, 2010
GPS bestand:

Zondag 18 April vertrokken wij met 7 personen voor een midweek richting de Vogezen in Frankrijk met een tussenstop in het Phaltsewald (Duitsland).
Wij dat zijn Jan Schut, Joop Arfman, Henk ten Dam, Wim Paalman, Willy Veneklaas, Anton Reilink en ik Gerben Smit.

We vetrokken om half 8 vanaf het stuurhuis en reden door de Achterhoek om zo bij Bochelt Duitsland binnen te rijden het weer was goed en we hadden er zin in. Na een stukje autobaan en een paar tussen stops kwamen we tegen de avond aan op onze eerste bestemming Hotel Waldschlössel in Speyerbrun. Nadat we de motoren hadden weg gezet stond er een grote pot bier voor ons klaar, na het eten zaten we gezellig bij elkaar en hadden een leuke avond.
De volgende dag weer vroeg op voor de rit naar Frankrijk. In Frankrijk hadden we een uitgestrekt glooiend landschap met hele mooie bochten. De wegen waren er goed onderhouden alleen de huizen zagen er minder goed uit. Na de middag gingen we meer de bergen in met mooie haarspeld bochten. Er waren enkele bergpassen gesloten omdat er nog sneeuw lag, we konden daar dus niet overheen moesten terug en kwamen zodoende wat laat bij ons Hotel in Bussang. Hier konden we overnachten en ontbijten. Eten dat deden we in het dorp en nadat we de ober duidelijk hadden gemaakt wat we wilden hebben, gelukkig was de menu kaart ook in het Duits, kwam het uiteindelijk goed. Terug in ons hotel tegen half 11 bleek daar de bar al gesloten te zijn dus moesten we maar na de kamers.
De volgende morgen weer via een mooie route terug naar ons vorige Hotel in Speyerbrun, daar nog een hele mooie avond gehad waar veel geouwehoerd werd over en weer. Volgens mij maar goed dat er geen vrouwen bij waren want anders waren er niet zoveel praatjes.
De volgende dag s,woensdags was alweer de terug reis, ook nu niet regelrecht maar ook weer via een mooie route, het laatste stuk werd om wat sneller te zijn van de route af geweken. Er werd nog een paar keer gestopt, bij de grens nog een laatste keer koffie gedronken en afscheid genomen en toen via de snelweg na huis. Het waren een paar mooie dagen, waarin we totaal 1890 kilometer gereden hebben, en nu maar weer wachten tot het lang weekend in juni. Met hopelijk net zulk weer (wel iets warmer) en mooie ritten.