WAF ON-TOUR 2011 (deel 3)

Plaats gevonden op: 
dinsdag, 30 augustus, 2011
Uitzetter(s): 
WvBP

Dag 5 dinsdag 30 augustus,
Ontbijt staat klaar en om 8 uur zitten we allemaal beneden, er worden nog wat T-shirts ingeslagen als aandenken. En om 9 uur starten, maar bij het opstappen wordt er een spiegel van een VFR afgeschopt. Gelukkig de rechter hier heb je niet veel last van en we gaan op weg naar Daytona (grote winkel) waar we een vervanger zoeken voor de spiegel. De winkel is meer een accessoire- en kleding winkel dan voor reparatie van een VFR. Natuurlijk wordt er getankt in Andorra levert een half glas bier besparing op.

De route van vandaag heeft de meeste bochten per kilometer, door de vele bochten ligt de gemiddelde snelheid iets te laag voor de hele route en daarom wordt deze ingekort met 60 kilometer mede onderinvloed van de temperatuur die is vandaag 30 graden. Voor de volledigheid ook nog 8 coll’s met de hoogste van de Pyreneeën met 2407 m.

We komen ook nog langs de Katharen of te wel ketters. De katharen moesten niets hebben van God, zoon, verlosser en - gekker moet het niet worden - man en vrouw zijn gelijk. Zoiets vraagt om oorlog en dat kwam er, vandaar de burchten in moeilijk begaanbaar terrein. Aan het eind van de dag nog even door de Gorges de Galamus spectaculaire smalle weg door een ravijn.

Om half zes aan het traditionele biertje. Bij Jan en Ina Helder van Motorstop Helder. Jan komt uit Coevorden en woont al 7 jaar in Frankrijk en vinden het leven in Frankrijk nog steeds erg leuk. Ze vinden het hier eenvoudiger en ze zijn er soepeler met de regelgeving en vergunningen. Spiegel wordt provisorisch gemaakt bij Jan in de werkplaats. Als hij weer vast zit lijkt het wel of hij altijd zo heeft gezeten, als nieuw.

Het onderkomen is bijna 5 sterren qua stilte en meubilair en aankleding. We liggen met z’n drieën op een kamer en de bedden slapen lekker. Lekker buiten eten een biertje of een glaasje wijn, en na het eten nog een paar biertjes en dan naar bed.

Dag 6 woensdag 31 augustus
Het is geen probleem om om 8 uur aan het ontbijt te zitten want we willen om 9 uur dat de krukassen draaien. Er word nog een groeps foto gemaakt inclusief motoren!

Vandaag staat er een verbindings-etappe op het programma geen spectaculaire coll’s vandaag. Een 500 m hoge weg noemen ze hier al een pas. Maar we beginnen met de Gorges de Galamus omdat hij zo mooi is! Alleen nu andersom en dan is het eigenlijk nog mooier, kun je beter de diepte in kijken.

380km. voor de boeg, over allemaal niet normale stukken weg maar die we wel mooi vinden, en bijna geen recht stuk toch wel apart voor een verbindingsroute. We verlaten nu wel de Pyreneeën en rijden door het Nationale Park Haut-Languedoc richting de Cevennen. Onderweg komen nog onder de Millau een grote hoge brug. De brug van Millau is een meervoudige tuiconstructie over de Tarn, de brug is in 2004 geopend, het is één van de hoogste bruggen ter wereld, één van de pijlers is 343 meter hoog, iets hoger dan de Eiffeltoren en maar 38 meter korter dan het Empire State Building

We overnachten bij een Duits stel Uwe Hertel en Sabine Schöneberg.
Motorradhotel "La Grenouille”.

Stoofpotje als avondmaal en natuurlijk het traditionele biertje bij aankomst is ook normaal. Tijdens het eten praten we met een ander Duits stel over de mooie omgeving en de rustige wegen bijna zonder verkeer! We zijn natuurlijk weer behoorlijk vermoeid en gaan om elf uur slapen

Dag 7 donderdag 1 september,
Om 8 uur staat het ontbijt bijna op tafel! We bepakken onze ezels vast voor het eten en hier en daar nog wat onderhoud. Er staat voor vandaag een verbindings etappe op het programma over het Rhone dal richting de Alp d’huez het is een verbindingsweg maar is natuurlijk niet recht. Heel veel bochten , en mooie Cols.

Door al dat gedrifd door de vele bochten raakt Anton geleidelijk door zijn achterband! Moeten toch maar ergens een bandenwissel zien te regelen hier halen we Italië niet mee!

Overnachten bij Jean Pierre Hotel Marronnier

Dit hotel licht in Vercors waar talloze slingerwegen, adembenemende cols, spannende gorges, afdalingen met haarspeldbochten en genoeg rechte stukken om je uit te leven. De eigenaar helpt ons met een afspraak bij de formule 1 bandenwissel voor morgenochtend 10.00 uur.

Lekker buiten gegeten en een paar afzakkertje en het wordt een beetje eentonig maar om elf uur is iedereen weer naar bed.

Back to Top